Gojaznost je jedan od najbrže rastućih problema modernog društva, ne samo u Srbiji, već i u celom svetu. Prema poslednjim podacima Svetske federacije za gojaznost (World Obesity Federation) predviđa se da će 51% svetske populacije, što je oko 4 milijarde ljudi imati problema sa prekomernom težinom i gojaznošću do 2035. godine. Skoro dva miliona stanovnika Srbije (28 odsto ukupne populacije) biće gojazno do 2030. godine, dok će još preko 215,000 dece uzrasta od pet do 19 godina, odnosno njih 18 odsto, imati problem sa gojaznošću, što je jedan od najvećih procenata u Evropi.
Izbalansirana ishrana i umerena fizička aktivnost preduslovi su za prevenciju ove bolesti modernog doba, kao i brojnih drugih oboljenja, koja mogu nastati kao posledica prekomerne telesne težine i sedentarnog načina života.
Kao odgovor na ovakvu statistiku Ministarstvo zdravlja Republike Srbije i Udruženje za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije udružili su svoje resurse i znanje i pokrenuli kampanju „Teži ravnoteži“. Kampanja je nastala kao podrška Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih, sa ciljem da pokrene pozitivne promene u stilu života građana i ukaže na važnost pronalaženja balansa u svim segmentima života. Kroz niz aktivnosti koje će biti realizovane u narednom periodu želja nam je da se posvetimo kontinuiranom informisanju građana o mogućnostima prevencije gojaznosti, kroz edukaciju o principima balansirane i raznovrsne ishrane, kao i o značaju fizičke aktivnosti.
Društveno-odgovorne kompanije Bambi, Coca-Cola, Dr. Oetker, Jaffa, MARBO Product, Mars, Mondelez i Nestlé, članice Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, prepoznale su značaj kampanje „Teži ravnoteži“ i pružile podršku u daljem sistemskom rešavanju problema gojaznosti i radu na prevenciji ovog izazova modernog društva.