Gojaznost je jedan od najbrže rastućih problema modernog društva, ne samo u Srbiji, već i u celom svetu. Prema zvaničnim podacima Svetske zdravstvene organizacije skoro 40 odsto svetske populacije ima prekomernu težinu, dok je 13 odsto odraslih gojazno. Istraživanja ukazuju da je u Srbiji svaki peti građanin gojazan i da se ovaj procenat iz godine u godinu uvećava.
Izbalansirana ishrana i umerena fizička aktivnost preduslovi su za prevenciju ove bolesti modernog doba, kao i brojnih drugih oboljenja, koja mogu nastati kao posledica prekomerne telesne težine i sedentarnog načina života.
Kao odgovor na ovakvu statistiku Ministarstvo zdravlja Republike Srbije i Udruženje za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije udružili su svoje resurse i znanje i pokrenuli kampanju „Teži ravnoteži“. Kampanja je nastala kao podrška Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih, sa ciljem da pokrene pozitivne promene u stilu života građana i ukaže na važnost pronalaženja balansa u svim segmentima života. Kroz niz aktivnosti koje će biti realizovane u narednom periodu želja nam je da se posvetimo kontinuiranom informisanju građana o mogućnostima prevencije gojaznosti, kroz edukaciju o principima balansirane i raznovrsne ishrane, kao i o značaju fizičke aktivnosti.
Društveno-odgovorne kompanije Bambi, Coca-Cola, Dr. Oetker, Jaffa, MARBO Product, Mars i Nestlé, članice Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, prepoznale su značaj kampanje „Teži ravnoteži“ i pružile podršku u daljem sistemskom rešavanju problema gojaznosti i radu na prevenciji ovog izazova modernog društva.
Izvori:
* Svetska zdravstvena organizacija (revidirani podaci iz februara 2018.)
** Istraživanje Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ (2013.)