Pet godina nacionalne kampanje „Teži ravnoteži“
Beograd 12. jul – Danas su u Privrednoj komori Srbije, Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije i prof. dr Danica Grujičić, Ministarka zdravlja Republike Srbije svečano potpisali sporazum kojim će se započeti novi petogodišnji ciklus saradnje ove dve institucije u oblasti prevencije gojaznosti kroz kampanju “Teži ravnoteži”.
Prema poslednjim podacima Svetske federacije za gojaznost (World Obesity Federation) predviđa se da će 51% svetske populacije, što je oko 4 milijarde ljudi imati problema sa prekomernom težinom i gojaznošću do 2035. godine. Gojaznost je jedan od najbrže rastućih problema modernog društva, koja može da dovede do brojnih drugih oboljenja.
„Gojaznost ne predstavlja samo problem estetske prirode, već to implikuje i druge, pre svega ekonomske i razvojne probleme za čitave nacije. Procenjuje se da će 2035. godine društvo morati godišnje da izdvoji 4 triliona američkih dolara za lečenje posledica gojaznosti“, istakao je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije i dodao da „gojaznost može da utiče na svaku privrednu aktivnost i na produktivnost zaposlenih.“
Srbija predstavlja primer dobre prakse na koji način Ministarstvo zdravlja i industrija zajedničkim snagama, kroz informativno-edukativnu kampanju „Teži ravnoteži“ mogu zajedno da rade na prevenciji gojaznosti, kao javno zdravstvenog problema.
„Male promene u načinu ishrane i redovna fizička aktivnost su minimum što svako od nas može da učini, a da rezultati toga budu ogromni, kako u pogledu zdravlja stanovništva, tako i u pogledu troškova koje ima zdravstveni sistem jedne države, ukoliko se bavi rešavanjem posledica, a ne prevencijom ovog problema“, rekla je prof. dr Danica Grujičić, Ministarka zdravlja Repubilike Srbije. „Od malih nogu trebalo bi da učimo decu o balansiranoj ishrani i podstaknemo ih da u vrtićima i školama budu fizički aktivni. Baš kao što i sama kampanja „Teži ravnoteži“ ističe. Pored balansirane ishrane i fizičke aktivnosti, bitno je da vodimo računa i o psihičkom segmentu u cilju prevencije gojaznosti, čemu ćemo posebnu pažnju posvetiti u narednom periodu,“ zaključila je ministarka.
O kampanji „Teži ravnoteži“
Nacionalna kampanja „Teži ravnoteži“ je nastala je kao odgovor Privredne komore Srbije – Udruženja za prehrambenu industriju da podrži Nacionalni program za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih, koji je 2018. godine donelo Ministarstvo zdravlja Republike Srbije, a Vlada Republike Srbije iste godine i usvojila.
Na samom početku kampanje posebna pažnja se posvetila predstavnicima medija i kroz nekoliko radionica je približena ova važna društvena tema što je rezultiralo sa više od 300 medijskih objava. Kampanja je nastavljena kroz kreiranje i distribuciju edukativnih postera koji se i dan danas mogu videti u više od 350 zdravstvenih i studentskih ustanova.
Zahvaljujući partnerstvu sa ostalim sektorima, više od 4.000 građana je edukovano na mestu prodaje kako da razumeju prehrambene deklaracije, ali i važnost manjih pakovanja, kontrole porcija, mogućnosti izbora namirnica i ličnoj odgovornosti koju svako od nas ima za svoje zdravlje.
Tokom pandemije, kampanja je preselila svoje aktivnosti u svet digitalnih komunikacija, što je doprinelo da poruke i informacije o prevenciji gojaznosti za 5 godina vidi 10 miliona ljudi ne samo u Srbiji, već u celom regionu.