„Teži ravnoteži“ je nacionalna kampanja koju su zajedničkim snagama pokrenuli Ministarstvo zdravlja Republike Srbije i Privredna komora Srbije – Udruženje za prehrambenu industriju. Kampanja predstavlja podršku Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti Ministarstva zdravlja i za cilj ima da informiše javnost o značaju usvajanja zdravih stilova života, balansirane ishrane i redovne fizičke aktivnosti.
Prva u nizu planiranih aktivnosti kampanje, bila je dvodnevna edukacija za predstavnike medija koja je nedavno organizovana u specijalnoj bolnici „Čigota“ na Zlatiboru. Predavači na radionici su bili prestavnici članova radne grupe koji su radili na izradi Nacionalnog programa za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih, kao i stručnjaci iz oblasti medicine.
U okviru prvog dana edukacije koji je bio posvećen prevenciji gojaznosti, predstavnicima medija se obratila dr Snežana Pantić Aksentijević, rukovodilac Grupe za javno zdravlje Ministarstva zdravlja koja je govorila o značaju Nacionalnog programa za prevenciju gojaznosti kod dece i odrasllih i njegovim ciljevima naglasivši da program predstavlja instrument za mobilizaciju svih faktora društva za udruženu akciju u cilju promocije zdravlja i eliminisanja ponašanja koja mogu predstavljati rizik po zdravlje.
dr Dragana Jović, načelnica Centra za higijenu i humanu ekologiju Instituta za javno zdravlje „dr Milan Jovanović Batut“ govorila je o preporukama Svetske zdravstvene organizacije i balansiranoj ishrani kao preduslovu za prevenciju gojaznosti. Prema njenim rečima, nema “privilegovanih” – ”superkvalitetnih” namirnica, čija bi isključiva upotreba u ishrani, pa i dijetetici, bila fiziološki opravdana. Jedino pravilnom kombinacijom i upotrebom svih vrsta namirnica obezbeđuje se sve ono što je potrebno jednom organizmu.
Prof. dr Budimka Novaković sa Medicinskog fakulteta u Novom Sadu upznala je predstavnike medija sa važnošću nutritivnog označavanja hrane i na koji način niskokalorijski zaslađivači mogu da pomognu u održavanju telesne mase.
Prof. dr Sanja Mazić sa Medicinskog fakulteta u Beogradu govorila je kako fizičkom aktivnošću do prevencije gojaznosti i hroničnih nezaraznih bolesti iznevši podataka fizička neaktivnost odnese 3.5 – 5 miliona ljudskih života godišnje na svetskom nivou.
Drugi dan edukcije bio je posvećen lečenju gojaznosti o čemu je predstavnicima govorila dr Snežana Lešović, pedijatar endokrinolog i načelnica odeljenja za prevenciju, lečenje gojaznosti i rehabilitaciju kod dece i adolescenata u specijalnoj bolnci „Čigota“. Ona je iznela podatak da je u periodu od 2006. do 2013. godine prevalencija gojaznosti je porasla sa 17,3 odsto na 21,2 odsto kod odraslih osoba, dok je kod dece i adolescenata uzrasta od 7 do 14 godina porastao sa 6,4 odsto na 8,9 odsto. Statistika ukazuje da čak 30 odsto gojazne dece budu gojazni i u odraslom dobu, dok se taj procenat znatno uvećava kod gojaznih adolescenata.
Osim predavanja, za predstavnike media bilo je organizovano i zajedničko pripremanje zdravih obroka i šetnja stazom zdravlja.
Pored prestavnika medija, predstavnika članova radne grupe za izradu Nacionalnog programa za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih, Privredne komore Srbije, edukciji su prisustvovali i predstavnici kompanija koje su podržale kampanju „Teži ravnoteži“ – Dr. Oetker, Nestle, Marbo product, Bambi, Coca-Cola i Mars. Reč je kompanijama koje su prepoznale važnost kampanje i koje i same godinama unazad rade na reformulaciji svojih proizvoda kako bi bili u skladu sa preporukama Svetske zdravstvene organizacije kada su u pitanju smanjenje šećera, soli i trans masti, kao i smanjenje porcija, odnosno pojedinačnih pakovanja proizvoda.